Banner gora

wtorek, 19 lutego 2013

Powitanie

Myślałem o tym miejscu od dłuższego czasu. O tym, że powstało kilka lat temu i ciągle czekało - niezagospodarowane. A może być ciekawym miejscem dyskusji. Dyskusji, a nie - mam nadzieję - nużącego monologu autora. Nie lubię monologów - wolę dyskutować. O kulturze i polityce, gospodarce, technologiach, o wszystkim, co w jakiś sposób mnie dotyczy, buduje lub niszczy. W końcu, mamy to szczęście w nieszczęściu, że żyjemy w ciekawych czasach, które warto opisywać, roztrząsać, rozgrzebywać i rozdrapywać niczym rany. Tak postrzegam rzeczywistość: jako atakującą, raniącą nas nieustannie, otulającą, ogarniającą.
To blog o powietrzu, którym oddycham. Świeżym powietrzu wiosennym, zatęchłym smrodzie jesienno-zimowym, gorącym, letnim skwarze i aromacie antykwariatu, ciepłym oddechu bibliotecznym i alkoholowym wyziewie knajp. I o wszystkich nutach, jakie w tym powietrzu udaje mi się odnaleźć.

To przede wszystkim miejsce dyskusji o kulturze w różnych jej przejawach. Niektóre poznałem lepiej, inne gorzej; to miejsce poszukiwania mojego języka i zderzenia go z językami innych. Nie braknie pewnie innych tematów, kulturze pokrewnych, choć w pewnym od niej oddaleniu.

  Chciałbym, aby to miejsce nie wykluczało nikogo i było przyjazną przestrzenią, do której już teraz serdecznie Was zapraszam.

Nie czujcie się gośćmi, lecz współgospodarzami, bo taka też jest kultura!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz